Pinkie Blue
Diary Owner Links Stuff


Disclaimer

I'm Shahira

Networks

: Nurul Shahira Saidin
: shyrx_ms
: shyrx_ms
Flashback


Chatboard


Replace With Your Cbox Code

Big Claps

© 2014 - Full Template by Azzahra Coding by Revita. Pictures by WHI. Edited by Tsabbita. All Reserved
apa itu sleep paralysis ?
Tuesday 26 November 2013 | 0 Miku(s)

kali nih aku nak share kan tentang sleep paralysis atau dalam bahasa melayu nya, kelumpuhan tidur.. okey, yang setakat aku faham dan yang aku hadapi, masa korang tidur, tengah lena tidur dan tetiba korang bangun, tak boleh nak gerakkan badan, tangan , kaki dan tak boleh bersuara . seperti badan korang dihempap. kena hempap betul2 kah? aku pun tidak tahu..haha..tapi fenomena nih berlaku dalam beberapa saat ataupun minit, inshaallah keadaan akan kembali normal. setakat pencarian aku pasal benda nih, ia mungkin normal. tetapi jika banyak kali hadapi, pergi lah jumpa doktor..kut2 ada sakit apa2..mencegah lebih baik daripada merawat ^_^

*seram aku tengok gambar nih..tapi gambar nih mungkin bukan keadaan sebenar yang korang mungkin hadapi* 

pencarian daripada sebuah blog..kita hanya copy and paste : 
"Menurut survey Gallup tahun 1992, hampir semua orang dewasa mengalami Sleep Paralysis, paling tidak dua tahun sekali. Jadi fenomena ini bukan sesuatu yang asing bagi manusia. Usaha untuk menelitinya telah berlangsung sejak tahun 1950an, namun baru benar-benar bisa dipahami ketika para peneliti mulai mengerti hubungan antara kondisi REM (Rapid eye movement) dengan mimpi."

kalau korang taknak hadapi benda nih, tidurlah secukupnya dan kurangkanlah stress ! :) 



OLDERNEWER


Post a Comment