Pinkie Blue

Chatboard

Replace With Your Cbox Code

Big Claps

© 2014 - Full Template by Azzahra Coding by Revita. Pictures by WHI. Edited by Tsabbita. All Reserved
Trip To Medan (4 Days 4 Nights) -1-
Friday 23 May 2014 | 0 Miku(s)

buat kali pertama bercuti . sekali bercuti terus sampai ke medan, indonesia. tak lah jauh macam orang lain pergi . tapi bahagia juga ke sana :)) . mesti ada yang tertanya-tanya mengapa 4hari 4malam . sebab........flight aku kena waktu malam. jadi, sampai ke medan tengah malam. okay, sebenarnya tengah pagi...hehehe.

HARI PERTAMA (MALAM)
*sampai di polonia airport lebih kurang pukul 10pm waktu tempatan (indonesia) jam di sana lewat sejam dari malaysia tapi dari keadaan masa, memang sana cepat gelap dari malaysia, muka sumpah mengantuk .mata dah tak larat fikir nak makan  je .hahahhaa *

*kfc di medan ada cc percuma...cehhhhh.......tapi aku geramnya wifi tak dapat buka di sana.. memangnya wifi sana bukannya 24 jam ke? ughhh.......*
*dalam pukul 11 lebih waktu tempatan..so adik aku memang mengantuk sangat..biasalah budak2 tidur awal*
*selfie lagi*

HARI KEDUA
*selfie sekeluarga di dalam bilik hotel alpha inn, kepada yang bakal bercuti ke medan, jangan lah pergi ke hotel ni..aku tak suka makanan sarapan dia...ughh..tak sedap !! nasi goreng kicap yg paling tak suka bagi aku lahhhhhh..hahaha*
*aku memang suka selfie. dalam bas pun selfie..hehehe....*

*istana maimoon di hati . cehhhh*

*my mom and I* -speaking tetiba-

selepas habis berjalan-jalan dan mengetahui kisah sejarah istana maimoon, kita orang pun pergi ke kedai wajir salah satu tempat harus pergi dan wajib pergi. dekat sana agak selesa sebab dapat shopping ber aircond dan barangan seperti kain-kain, telekung, dan kain batik takde lah mahal mana berbanding di malaysia.........dan kualiti kainnya pun agak cantik....walaupun aku tak tahu bagaimana kualitinya...hahahaa

*penjual jalanan selalu mengikuti kami di sana . tsk tsk :'( *

*yang kiri tu kek lapis legit, yang kanan tu bika ambun. kalau ke sana , beli lah kek lapis sebab ianya lagi sedap daripada bika ambun tu..hehehe*

sudah tiba masa makan tengahhari..............kami makan di rumah makan simpang tiga..dan betapa bersyukurnya aku apabila makan di sana kerana dapat juga makan makanan yang sama citarasa dengan selera aku iaitu pedas dan bukannya kicapppp. okay abaikan kicap..kat sana ada sambal belacan dengan sambal kicap yang penting dua2 aku tak suka , sebab rasanya berbeza sangat dengan malaysia nya...hehehe.maaflah, kekadang aku nih cerewet sikit pasal makanan.

*yumyummmmm....sedapp..aku melantak banyak...huhu*

*lepas makan selfie dulu*

*kemudian teruskan perjalanan ke toko paten yang menjual ting-ting , tang-tang dan lain2. kat sini sejenis makanan yg diproseskan daripada kacang . boleh taste lagi rasanya. boleh tahan !! satu kotak tu harga dia 25,000 rupiah lebih kurang RM8 (anggaran je okay!)*

sebenarnya, kitaorang menuju dari medan ke danau toba. mengambil masa lebih kurang sekitar 5 jam, tu pun kalau jalan tak jem. masa tu 1/5 , jadi cuti hari pekerja .so jalan tak lah sesibuk mana.. kemudian kitaorang pergi ke penatapan. penatapan ni akan ada sekitar jalan tu, ada rumah makan macam untuk korang minum teh ke kopi ke sambil melihat pemandangan tasik toba. untuk pengetahuan korang tasik toba ni antara tasik terbesar . cuba google untuk mengetahui banyak maklumat lagi.

*pemandangan atas ke bawah iaitu tasik toba. so nice lahhh*

setelah sekian lama duduk dalam bas yang sangat sejukkkk, akhirnya kami tiba di hotel . hotel kedua kitaorang pada malam ini adalah danau toba cottage international, cantik sangat pemandangan depan hotel nih. antara hotel fav kalau orang nak ke danau toba...

*pemandangan malam , semuanya gelap sahaja :/

HARI KETIGA

mari menuju ke pulau samosir . huyeayyy ~~ haaa, untuk pengetahun korang, kitaorang dah sampai di perkampungan orang batak. orang batak ni ada lima jenis, batak simalungun, batak toba (di danau toba), batak karo (di berastagi), batak *tak ingat* hehe, batak mandailing. .